Skip to main content

Jakie są różnice między listą obecności a ewidencją czasu pracy?

Prowadzenie listy obecności pracowników nie zwalnia pracodawców z konieczności prowadzenia ewidencji czasu pracy. To dwa odmienne dokumenty kadrowe. Ewidencja czasu pracy jest znacznie ważniejsza, o czym świadczy jej obligatoryjny charakter. Pracodawca musi ją tworzyć w celu ustalenia prawidłowego wynagrodzenia i innych świadczeń wynikających ze stosunku pracy.

Jakiego zakresu dotyczą różnice między listą obecności a ewidencją czasu pracy?

  • Obowiązkowość
  • Zakres informacji na dokumencie
  • Forma prowadzenia (papierowa & elektroniczna)
  • Wewnętrzne uregulowania.

Więcej informacji na temat różnic znajdziesz w naszym artykule na portalu INFOR.PL.

Przejdź do artykułu: Lista obecności pracowników a ewidencja czasu pracy – różnice

Sprawdź artykuły o podobnej tematyce

W naszej bazie wiedzy chętnie dzielimy się wiedzą i doświadczeniem. Znajdziesz tam materiały dotyczące kadr, płac, czasu pracy czy urlopów. O liście obecności i ewidencji także pisaliśmy. Wszelkie przydatne linki znajdziesz poniżej.

Lista obecności pracowników – treść, obowiązek i RODO

Ewidencja czasu pracy – najważniejsze informacje | Artykuł eksperta prawa pracy

Praca zdalna a ewidencja czasu pracy | Artykuł na blogu Kadry w pigułce

Jak uniknąć kary za nieprawidłowe prowadzenie ewidencji czasu pracy?

Sprawdź nasze pozostałe artykuły na portalu INFOR.PL

Od czego zależy koszt oprogramowania HR? 11 czynników

Elektroniczne paski płacowe a ochrona danych osobowych

System kadrowo-płacowy a Pracownicze Plany Kapitałowe

Jak Portal Pracownika wspiera procesy HR w czasie pandemii?

7 pytań do dostawcy oprogramowania HR

Zmiana formy prowadzenia dokumentacji pracowniczej – 9 najczęstszych pytań

Życzymy miłej lektury!

Zespół iPersonel

Twoje wsparcie w kadrach i płacach