Jakie są różnice między listą obecności a ewidencją czasu pracy?
Prowadzenie listy obecności pracowników nie zwalnia pracodawców z konieczności prowadzenia ewidencji czasu pracy. To dwa odmienne dokumenty kadrowe. Ewidencja czasu pracy jest znacznie ważniejsza, o czym świadczy jej obligatoryjny charakter. Pracodawca musi ją tworzyć w celu ustalenia prawidłowego wynagrodzenia i innych świadczeń wynikających ze stosunku pracy.
Jakiego zakresu dotyczą różnice między listą obecności a ewidencją czasu pracy?
- Obowiązkowość
- Zakres informacji na dokumencie
- Forma prowadzenia (papierowa & elektroniczna)
- Wewnętrzne uregulowania.
Więcej informacji na temat różnic znajdziesz w naszym artykule na portalu INFOR.PL.
Przejdź do artykułu: Lista obecności pracowników a ewidencja czasu pracy – różnice
Sprawdź artykuły o podobnej tematyce
W naszej bazie wiedzy chętnie dzielimy się wiedzą i doświadczeniem. Znajdziesz tam materiały dotyczące kadr, płac, czasu pracy czy urlopów. O liście obecności i ewidencji także pisaliśmy. Wszelkie przydatne linki znajdziesz poniżej.
Lista obecności pracowników – treść, obowiązek i RODO
Ewidencja czasu pracy – najważniejsze informacje | Artykuł eksperta prawa pracy
Praca zdalna a ewidencja czasu pracy | Artykuł na blogu Kadry w pigułce
Jak uniknąć kary za nieprawidłowe prowadzenie ewidencji czasu pracy?
Sprawdź nasze pozostałe artykuły na portalu INFOR.PL
Od czego zależy koszt oprogramowania HR? 11 czynników
Elektroniczne paski płacowe a ochrona danych osobowych
System kadrowo-płacowy a Pracownicze Plany Kapitałowe
Jak Portal Pracownika wspiera procesy HR w czasie pandemii?
7 pytań do dostawcy oprogramowania HR
Zmiana formy prowadzenia dokumentacji pracowniczej – 9 najczęstszych pytań
Życzymy miłej lektury!
Zespół iPersonel
Twoje wsparcie w kadrach i płacach